7 Kasım 2014 Cuma

ATPL Haritam Aşağı Yukarı Belli Oldu

     Arkadaşlar bildiğiniz gibi işi bırakıp tüm vaktimi uçuş okuluma ayırıyorum vakit oldukçada bilgilendirmeler yapmaya çalışıyorum. Şimdi size Modüler eğitimin faydasını anlatmaya çalışacağım.
     
     Bir önceki postumda hafta içi Çarşamba-Cuma 6-9 Cumartesi Pazar 9-17 arası PPL için Teorik eğitim aldığımı söylemiştim. Bu şekilde PPL teori safhası yaklaşık olarak 1 ay sürmekte. Ardından kendinizi tamamiyle alana sokup ordan çıkmazsanız ( uçuşa gelemiyen işi çıkan adaylar oluyor ) 2 ayda tüm uçuşlarınızı yapar ve PPL inizi almış olursunuz. Modüler sistemde tüm öğrencilerin aynı zamanlarda ATPL eğitim sürecine başlaması gerekiyor. Siz bitirsenizde diğer öğrenciler bitirene kadar beklemek durumundasınız yani. Bu bekleme aşamasında PIC(Pilot in Command-Sorumlu Pilot) uçuşlarınızı uçmaya başlarsanız eğer IR(Instrument Rating) ve CPL (Commercial Pilot License) için gerekli minimumlara ulaşabilirseniz ki onlarda şu şekildedir;
      
     IR; 50 saat seyr-ü sefer tecrübesi gerektirir başlarken. THK da PPL safhasında en az 5 saatimiz Seyr-ü Sefer uçuşudur. IR için diğer bir unsur ise NR(Night Rating-Gece Uçuş Yetkisi)'e sahip olmanız gerekir. Yani uzaktan ATPL eğitimi başlamadan kalan 45 saati PIC olarak uçarsanız yada CPL aşaması içinde hazır olsun istiyorsanız 50 saat uçarsanız ATPL uzaktan döneminin ilk safhasının bir bölümünde NR nizide alırsanız IR aşamasına geçebilirsiniz. IR'ı tamamladığınızda ise toplamda 46:30(PPL-Checkride Dahil)+5(NR)+50(PIC)+51(IR)=152:30 saat uçmuş oluyorsunuz.
   
    CPL: CPL için gereksinim ise 150 saat uçmuş olmanız gerektiğidir. Ondan yukarıda 45 değil 50 saat PIC uçun dedim. CPL lisansınızı alıp ME(Multi Engine Rating) de uçarsanız uzaktan eğitim 2. yada 3. modülde toplamda 179:30 saat uçuşunuz olmuş oluyor. 
     
     Peki ATPL Frozen alabilmek için kaç saat gerekli?
     Araştırmalarım kesin olmasada 207 saat olduğunu söylüyor yani 207-179:30= 27:30 saat daha PIC uçarsanız bitirmeye yakın lisansınızı 3 ay PPL+8-9 ay ATPL süresince yani 12 ayda bitirmiş olursunuz. 

     Bu süre 2 ay size ve havaya bağlı olarak esnektir. Bizim meydanımız olan LTFB Selçuk Efes yılın 12 ayı belli saatlerde devamlı uçuşa elverişli olabiliyor. Tabi 1 eksik 1 fazla. Ama ben Modüler eğitimimin içerisine THK da PIC uçuşlarımı dahil etmedim. Bunun sebebi uçak saat başı fiyatı. Toplam PIC için 31000 dolar vermem gerekirken, çeşitli yerlerde bu fiyatı yarıya indirebiliyorsunuz. Reklama girmesin diye tabi ki adres vermeyeceğim :) Google ile kolayca bulabilirsiniz bir kaç telefon konuşması ve mailleşme sonucunda ciddi şekilde uygun miktarlar bulabilirsiniz, tabi yurt dışı seçenekleri de mevut daha uygun fiyatlara.

     Ufak bir hesapla yardımcı olmaya çalıştım. Umarım Modüler ATPL eğitimi düşünenlere faydalı olabilir yazdıklarım.
Sağlıkla kalın...
Ulaşmak isteyenler;


Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" yada varsa Gmail hesabınız "Google" olarak seçiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" olarak seçiniz.