7 Kasım 2014 Cuma

ATPL Haritam Aşağı Yukarı Belli Oldu

     Arkadaşlar bildiğiniz gibi işi bırakıp tüm vaktimi uçuş okuluma ayırıyorum vakit oldukçada bilgilendirmeler yapmaya çalışıyorum. Şimdi size Modüler eğitimin faydasını anlatmaya çalışacağım.
     
     Bir önceki postumda hafta içi Çarşamba-Cuma 6-9 Cumartesi Pazar 9-17 arası PPL için Teorik eğitim aldığımı söylemiştim. Bu şekilde PPL teori safhası yaklaşık olarak 1 ay sürmekte. Ardından kendinizi tamamiyle alana sokup ordan çıkmazsanız ( uçuşa gelemiyen işi çıkan adaylar oluyor ) 2 ayda tüm uçuşlarınızı yapar ve PPL inizi almış olursunuz. Modüler sistemde tüm öğrencilerin aynı zamanlarda ATPL eğitim sürecine başlaması gerekiyor. Siz bitirsenizde diğer öğrenciler bitirene kadar beklemek durumundasınız yani. Bu bekleme aşamasında PIC(Pilot in Command-Sorumlu Pilot) uçuşlarınızı uçmaya başlarsanız eğer IR(Instrument Rating) ve CPL (Commercial Pilot License) için gerekli minimumlara ulaşabilirseniz ki onlarda şu şekildedir;
      
     IR; 50 saat seyr-ü sefer tecrübesi gerektirir başlarken. THK da PPL safhasında en az 5 saatimiz Seyr-ü Sefer uçuşudur. IR için diğer bir unsur ise NR(Night Rating-Gece Uçuş Yetkisi)'e sahip olmanız gerekir. Yani uzaktan ATPL eğitimi başlamadan kalan 45 saati PIC olarak uçarsanız yada CPL aşaması içinde hazır olsun istiyorsanız 50 saat uçarsanız ATPL uzaktan döneminin ilk safhasının bir bölümünde NR nizide alırsanız IR aşamasına geçebilirsiniz. IR'ı tamamladığınızda ise toplamda 46:30(PPL-Checkride Dahil)+5(NR)+50(PIC)+51(IR)=152:30 saat uçmuş oluyorsunuz.
   
    CPL: CPL için gereksinim ise 150 saat uçmuş olmanız gerektiğidir. Ondan yukarıda 45 değil 50 saat PIC uçun dedim. CPL lisansınızı alıp ME(Multi Engine Rating) de uçarsanız uzaktan eğitim 2. yada 3. modülde toplamda 179:30 saat uçuşunuz olmuş oluyor. 
     
     Peki ATPL Frozen alabilmek için kaç saat gerekli?
     Araştırmalarım kesin olmasada 207 saat olduğunu söylüyor yani 207-179:30= 27:30 saat daha PIC uçarsanız bitirmeye yakın lisansınızı 3 ay PPL+8-9 ay ATPL süresince yani 12 ayda bitirmiş olursunuz. 

     Bu süre 2 ay size ve havaya bağlı olarak esnektir. Bizim meydanımız olan LTFB Selçuk Efes yılın 12 ayı belli saatlerde devamlı uçuşa elverişli olabiliyor. Tabi 1 eksik 1 fazla. Ama ben Modüler eğitimimin içerisine THK da PIC uçuşlarımı dahil etmedim. Bunun sebebi uçak saat başı fiyatı. Toplam PIC için 31000 dolar vermem gerekirken, çeşitli yerlerde bu fiyatı yarıya indirebiliyorsunuz. Reklama girmesin diye tabi ki adres vermeyeceğim :) Google ile kolayca bulabilirsiniz bir kaç telefon konuşması ve mailleşme sonucunda ciddi şekilde uygun miktarlar bulabilirsiniz, tabi yurt dışı seçenekleri de mevut daha uygun fiyatlara.

     Ufak bir hesapla yardımcı olmaya çalıştım. Umarım Modüler ATPL eğitimi düşünenlere faydalı olabilir yazdıklarım.
Sağlıkla kalın...
Ulaşmak isteyenler;
Facebook : Yiğit BİLGİÇ – yigitbilgic@gmail.com

Instagram – bigityilgic

Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" yada varsa Gmail hesabınız "Google" olarak seçiniz.

5 Kasım 2014 Çarşamba

THK Modüler ATPL Eğitim Sistemi

      Arkadaşlar bildiğiniz üzere THK İzmir Uçuş Okulunda Modüler olarak ATPL eğitimime başladım. Şuan PPL safhasının teorik olarak yarısına gelmiş bulunmaktayız.
   
      Modüler eğitim THK da çalışanlar için düşünülmüş, eğitim alanların ders saatlerine karar verdiği yani uzaması yada kısa sürmesi yine eğitim görenler tarafından belirlenebilecek eğitim methodudur. Eğitim alan öğrenciler bir hafta süren oryantasyon eğitimi sırasında hangi günlerde ders yapılacağına karar verip bunu öğrenci işlerine bildirirler. Örnek olarak bizim şuan itibari ile haftaiçi Çarşamba-Cuma günleri akşam 6-9 arası haftasonu ise sabah 9 akşam 17 dersimiz oluyor.

     PPL teorik eğitimi süresince 84 saat yer dersimiz, buna ek olarak Selçuk meydanda uçuşla ilgili yer derslerini kapsayan 20 saatlik bir teorik eğitim döneminden geçiyoruz. Belirtilen 84 saat eğitim ATPL derslerinin basite indirgenmiş şeklinde işleniyor ve bu derslerden her bir ders sonrası (Örneğin; General Navigation 15 Saat) okulumuzun yaptığı 20 soruluk sınava ta'bi tutuluyoruz. İzmir ve Selçukta 104 saat teorik eğitimi tamamladığımız zaman itibari ile uçuşlarımız başlıyor aynı zamanda yaklaşık bir ay sonra SHGM den denetleyici kadro eşliğinde 120 soruluk teste tabi tutulacağız. PPL uçuşları sırasında bu sınav ve 45 saat uçtuktan sonra 1.5 saatlik kontrol uçuş sınavımızdan geçtiğimizde PPL  imizi almış oluyoruz.

     Tabi ki PPL kursu alan tüm ögrenciler iş durumları nedeniyle farklı zamanlarda uçtukları ve kimisi daha az süre uçabildiği için PPL döneminin, aynı anda herkes tarafından bitirilmesi imkansız. PPL ini alan aday bir sonraki aşama başlayana kadar THK bünyesinde yada diğer kurumlarda PIC(Pilot in Command) yani sorumlu pilot olarak uçması gereken 83:30 saat uçuşlarını yapabiliyor boylece yine grubunun önüne geçip zamandan kar elde edebiliyor.

     PPL dönemi sonrasında ise IR(Instrument Rating), NR(Night Rating) ve CPL (Commercial Pilot License) uçuşlarını kapsayan dönem içerisinde 14 derstende aynı zamanda ATPL(Airline Transport Pilot License) için teorik eğitim görüyoruz.

     Bu dönem içerisinde üzerinde durulması gereken konu ise Entegre eğitimden farklı olarak biz bu 14 ders için görülmesi gereken azami teorik eğitim süresi olan 650 saatin yarısı olan 325 saati uzaktan eğitim ile PadPilot denilen program vasıtası ile okul haricinde görüyoruz. Bu sistemin amacı çalışanların 650 saat zorunlu olarak okula gelmemesini kendilerinin çalışabilmesini sağlamak. 14 ders sistem içerisinde 3'e bölünmüş durumda. İlk bir ay uzaktan eğitimle 6 dersi kendimiz çalışıyoruz, 1,5 ay yerinde eğitim görüyoruz Ankarada bu 6 dersin yada istediğimiz sayıda dersin sınavını veriyoruz, 2. ve 3. aşamalarda ise 4-4 şeklinde aynı zamanlara denk gelecek şekilde eğitimimizi alıyoruz yine sınavlarımızı veriyoruz. Yeri gelmişken her dersten 4 kere sınava girebilme toplamdada 6 oturumda tüm sınavları vermemiz gerekiyor yoksa tekrardan geçilen derslerle beraber 14 sınava girmemiz gerekiyor.

     Tabi ki aynı zamanda diğer modüllerin ucusları sürüyor aynı zamanda modüllerin yönetmelikte (SHY-1) belirtilem minumum PIC uçuş gerektiren süreleri var bir yandan da o süreleri uçmak gerekiyor bu uzaktan eğitim safhasında. Aslında modüler eğitim daha uzun sürmesinin bilinmesine rağmen, eğitim süresince benim gibi işi bırakıp bu eğitimi alırsanız 3 ay PPL ve 8 ay ATPL uzaktan teori eğitimi boyunca meydanlardan çıkmadan hergün en az 1 sorti uçabilirseniz ATP lisansınıza 1 yıldan kısa bir sürede kavuşabilirsiniz.

     Herkesin rüyalarına kavuşması dileği ile.


Sağlıkla kalın...
Ulaşmak isteyenler;
Facebook : Yiğit BİLGİÇ – yigitbilgic@gmail.com

Instagram – bigityilgic

Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" yada varsa Gmail hesabınız "Google" olarak seçiniz.