Öncelikle yazılarında bana değer veren değerli bir kaptanımın blog sayfasının linkini paylaşmak istiyorum. Kendisinin blog'unu senelerdir takip eder ve hayranlıkla izlerdim hatta bu blogun hayata geçmesinin bir nedeni de kendisidir. O'nun sayfasında yer bulabilmek benim için bir onur oldu. Kendisine tekrardan burası vasıtası ile hakkımdaki güzel sözleri için teşekkür ediyorum. Ben buralarda gözükmezken onun sayfasına göz gezdirebilirsiniz çünkü eğitimin bu son dönemlerinde oldukça bir yoğunlaştım çok fazla yazı yazamıyorum.
Kiwi's Wings : http://kiwiswings.blogspot.com.tr/
Gelelim yeni deneyimlere;
Bu seferki uçuşlarda bol bol İstanbul üzeri uçuş yaptık ve bu yoğun hava trafiğinin yaşandığı ve kuş sürülerinin olduğu bölgede büyük deneyimler elde ettim. Topair'i bıraktığım gibi bulamadım; işler iyice ciddileşmiş, kurumsal bir yapıya geçiş yapmışlar. İhtiyaca göre bölümler kendi işlerini yapmaya başlamış. Örneğin; planlama eskiden bize göre çalışırken şimdi artan öğrenci sayısı nedeni ile hergün saat 5'te bir sonraki planı çıkartıyor. Öğrenci işleri gerçekten öğrenci işlerine bakıp işlerini ciddi şekilde yapıyorlar. Arkadaşlarımdan da bazılarını edindiğim tecrübeler sayesinde Topair'e yönlendirmiştim ve feedback'leri topluyorum. Okul gayet disiplinli şekilde derslere devam ediyormuş ve açılan sınıflardan ilki uçuşlara başlamış şu anda görebildiğim kadarı ile 3 PPL sınıfı mevcut ve 4-5. ler açılmak üzere. Beylikdüzündeki okula yeni sınıflar eklenmiş ve sadece kahve almak için bir odasına girdim çok düzenli geniş ferah alanlara sahip. Önceki düşüncelerimle beslenerek söylüyorum ki ozaman da aynı şeyi demiştim dışarıdan duyulacağının aksine okul ozamanda çok iyi yolda devam ediyordu ve 2 sene içerisinde herkes farkı görecek.
Önceki uçuşlarımı ATPL eğitimim başladığı için İzmire dönmek için kesmiştim yaklaşık 28 saat uçuşum kalmıştı ve sınav sonrası 30 Ağustos Pazar günü ilk uçuşum başladı 4 saat ortalama ile 7 gün içinde bir sonraki hafta C.tesi günü uçuşumu bitirdim. Bu 7 gün içinde bir gün uçmadım onun da sebebi uçağın bakım saatinin gelmiş olmasıydı.
Uçuş okulu olunca yetkili bakım yetkisi olması gerekiyormuş sahip olunan uçakların ve Topair'in yetkisi henüz SHGM'de imiş bu sebeple ben öyle umuyorum ki Türkiye'de hiçbir öğrenciye yaşatılmamış bir deneyimi yaşamış oldum. Çorlu'dan kalkıp Samsun Engiz Meydanına uçuş yaptım. Neredeyse Türkiye'nin yarısını VFR şartlarda uçarak uçağı Samsuna bakıma getirdim Zeki hocam ile. Burada konuşlu 19 Mayıs Üniversitesi daha önceden Evektor bakım yetkisini aldığı için burada bakımları yapıldı. Kısa bir zaman sonra bakım yetkisi gelecekmiş bunu da eklemekte yarar var.
Birçok kişi özellikle merak ediyor olmalı bu uçakların bakımı nerede yapılıyor diye bu konuya değinmek te yararlı olacağını düşündüm bende birkaç fotoğraf aldım. Bu fotoğraf uçağımızı bir gün sonra teslim aldığımızda son işlemleri yapılırken. Güzelcene yıkanmış ve yakıt alıyoruz. Daha önceki bakımlarına da yine ben götürmüştüm fakat daha önce yetkili kişiler Hezarfene gelmiş ve oraya yaptığım uçuşla bakımları tamamlanmıştı. TC-AGM zaten ilk 150 saatinin yarısını benimle yaptı dert ortağım :)
Bakıma gittiğimiz için doğal olarak ilk yatımı biraz erken yapmış oldum :) Yatı güzelmiş en azından şu anlık çok güzel :) Samsunun pidesi meşhur dediler(ince hamur, bol malzemos) yedik ve Samsunu gezdik, bayıldım.
Sanırım Samsun ile birlikte toplamda iniş yaptığım meydan sayısı 15'i geçti şuana kadar, kendimi güzel bir şekilde bu deneyimlerle geliştirebildiğimi düşünüyorum. PIC uçuşlarında da kazanmak gereken şey sanırım bu çünkü her uçuşta ATC ile konuşmalar sırasında yaşanan her şey ve farklı meydanların farklı prosedürlerini öğrenmek tüm uçuş hayatım boyunca bana yarar sağlayacak. Son gün baklavamı da alıp Topair'in yolunu tuttum ve 83 saat 30 dakikalık uçuşumu kazasız belasız ve büyük deneyimlerle bitirdiğim için teşekkür ederek İzmir'e döndüm. Artık IR dönemim başlayacak. Şimdi sizi yine havadan çektiğim görüntülerle başbaşa bırakıyorum ve bir sonraki yazıyı(ATPL Sınavları ve Hazırlık Evresi) hazırlamak için çalışmalara başlıyorum.
Bu uçak (A330) ben de iniş için Çorluya yaklaşırken 3500 ft de kendisi esas bacak (Base Leg) de yaklaşık 500-1000 ft arası altımdan geçti ve inanılmaz bir görüntüydü. Havadayken bambaşka görünüyor.
FSM 'ye doğru giderken. İstanbul üzeri 1500 ft max irtifa kullanıldığından bu tür yapıların üzerinden geçmek olası :)
Bursa uçuşunda sanıyorum Levent'ten önceki bir yer olmalı.
FSM'ye ilerlerken bir taş ocağı.
Yukarıdan Levent, Sarıyer civarları.
1500 ft. FSM. Biliyorum eşsiz :)
Kadıköy.
Heybeliada & Deniz Lisesi (Bursa'dan dönüş)
Büyükada
Ataşehir & E-5 Karayolu
Güneyinden FSM
Ruslar Çorluda
3. Köprü yapım aşaması
Rumeli Feneri
3. Köprü yapım aşaması çocukluğumda hep merak etmiştim nasıl yapıldığını.
Samsun dönüşü 8500'. Biraz fazla mı havalandık :)
Çorluya dönerken Çekmece civarı.
Çorluda Kraliçe 747-400.
ve PIC uçuşları biter. Okuyan ve takip eden herkese teşekkürler.
Sağlıkla kalın... Ulaşmak isteyenler;
E-mail : yigitbilgic@gmail.com
Instagram: apieceofaviation
Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" yada varsa Gmail hesabınız "Google" olarak seçiniz.
tebrikler güzel rotalara devam edin samsun alanı nasıl göremedim
YanıtlaSilDoğru söylüyorsunuz Kadir bey, onu çekmedim ilk defa indiğim için ayrıca kontrolsüz bir havaalanı, inişten sonra Çarşamba App ile indiğinizi bildirmeniz gerekiyor. Trafiklerle göz teması pilot sorumluluğunda. Çok güzel bir meydan deniz kenarında Samsunda ayrıca şahaneydi. Şöyle bir fotoğraf bulabildim. http://bagimsizhavacilar.com/wp-content/uploads/2014/10/omu4_1-550x300.jpg
SilTebrikler hocam; resimler de çok güzel çıkmış, eline sağlık. Senelerdir şöyle VFR uçmaya hasret kalmış olarak imrendim ne yalan söyleyeyim 8)
YanıtlaSilBaşarılar.
Blog için de ayrıca teşekkür ederim
Bu bana her zaman söyleniyor kaptanım :) çok özleyeceksin vfr uçuşları diyorlar fakat buna alternatif fikirler ürettim. Yaptığım işten para kazanmaya başlayınca kendime bir Evektor almayı düşünüyorum, bir okula bunu verip bakımı ve apron ücretleri onlarda olmak üzere eğitim için kullanılması amacıyla. Bu şekilde yapan birkaç kişiyi tanıyorum, bakım ve diğer ücretler hariç yıllık 5-6 bin euro gibi de ödeme yapıyor okul bu parayla da kendi yakıt ücretini karşılayıp uygun olduğu vakitlerde uçağın sahipleri genel havacılık uçuyorlar. Çok teşekkür ederim yorum için. Blog'unuzu paylaşmak benim için bir sorumluluk projesi ayrıca :)
Silyiğit abi merhaba :) bir şey sormak istiyorum youtubedaki rodrigo davidi biliyorsunuzdur. bu adam flare esnasında burnu bildiğin 10 15 derece kaldırıyo. normal şartlarda asılı kalması ya da sekmesi lazım. bunun özel bir tekniği mi var var ise nasıldır
YanıtlaSilTam olarak hangi video olduğunu paylaşırsan belki yardımcı olabilirim. Terimlerden birşey çıkaramadım çünkü :) (asılı kalmak, sekmek) İyi günler
SilTebrikler. Uçuş yaşamında başarılar.
YanıtlaSilTeşekkürler hocam sizi tanımak zevkti :)
SilYiğit nerelerdesin? Özlettin kendini, yeni yazılarını dört gözle bekliyorum. Bir heves uğruna blog açıp sonra yazmayı bırakanlardan olma sakın. :)
YanıtlaSilEstağfurullah :) son Atpl sınavımı bitirmeye odaklandım 21-25 Aralık arasında son tekrarlar şuan sonra fırtına gibi döneceğim takipte kalın :)
YanıtlaSil