West
Caribbean Airways Flight Number 708 – due to the captain’s fault
English
At first look,
It was caused by Captain’s faults. Basic faults are, CRM(Crew Resource
Management), Captain’s Financial Stress.
First off all
today, Communication between Captain and First Officer is the most
important part of flight. In the cockpit, we can see some trouble between cockpit crew.
It is related with some psychologic factors. And these factors had been occured this
disaster. The plane dropped from 33.000 ft due to the stall.
Major problems
are;
-Captain and
First Officer’s communication problem,
-The financial
problems that captain’s lived,
-Lack of education,
So, What did
captain do and first officer didn’t?
-If stall
occured, You must push the control column forward but The captain never did.
-In any possible
situation if any problem has occured, Each captain, captain or first officer
have to interfere it.
Türkçe
West
Caribbean Airways Flight Number 708 – Pilot kaynaklı kaza
Raporlar ilk
incelendiğinde kazanın kaptan pilot kaynaklı olduğu görülüyor. Temel
sorunlar,CRM(Ekip Kaynak Yönetimi,Kaptan pilotun finansal sıkıntılara
girmesinin yarattığı psikolojik etkiler)
Herşeyden önce
bugün her sektörde olduğu gibi CRM konusu havacılıkta da çok önemli bir
konudur. Kazanın kaptan pilot ve 2. Pilot arasındaki konuşmalar kara kutuda
incelendiğinde hem iletişim hem kaptan pilotun içinde olduğu psikolojik
bunalımdan kaynaklandığı anlaşılıyor ve bu nedenler bir facia ile sonuçlanıyor.
Uçak 33.000 feet yükseklikten otomatik pilotun uçağın hücum açısını çok
arttırması, pilotların göstergeleri takip etmemesi, stall a girmesi fakat
kaptan pilotun lövyeyi ileri itip uçağa hız kazandıracağına stres halinde
lövyeyi geri çekmesi uçağın hücum açısının daha artmasına ve dakikalar
içerisinde 33.000 feet den yere çakılmasına sebep olmuştur. Burada dikkat
edilmesi gereken nokta ise raporda first officer nekadar genç olursa olsun
böyle bir durumda müdahale etmelidir olarak belirtilmiştir.
Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" olarak seçiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" olarak seçiniz.